מבחר סרטים אצורים על ידי אלון רוזנבלום, לכבוד סיום תפקידו כמנהל סינמטק חולון.
יש הרבה סרטים שעוסקים בקולנוע שאהבתי במהלך השנים, אבל הסרט של בילי ויילדר (אחד משלוש הבימאים האהובים עלי בכל הזמנים) הוא לא רק סרט על קולנוע, אלא, ואולי בעיקר, סרט על אוהבי הקולנוע, סרט שמיועד לכל מי שרומנטי בנפשו, סרט עצוב ונוקב, אך גם מלא חמלה ואהבה על עולם הקולנוע שהיה ולא יהיה. אחד הסרטים שהכי השפיעו עלי ואחד הסרטים שגרם לי לאהוב ולהעריך יותר את הקולנוע האמריקאי הקלאסי.
– אלון רוזנבלום
נורמה דזמונד, פעם כוכבת ראינוע שנעלמה עם הופעת הקול, שוכרת תסריטאי מרושש כדי שיכתוב למענה את “שולמית” – הסרט שישמש כקאמבק המפואר שלה. על תוצאות שיתוף הפעולה בין השניים, אנו לומדים כבר מהסצינה הראשונה של “שדרות סנסט”. בילי ווילדר יוצר סאטירה מקאברית מרירה וחריפה על הוליווד השוקעת והמנוונת. עם מבנה תסריטאי מוצק, בזכות הופעה מוחצת של גלוריה סוונסון שהולכת ממש על הקצה, ואווירה אקספרסיוניסטית הוא מגיש דיוקן נועז על שאיפה שאין לה גבולות. “הסרט הטוב ביותר שנוצר על הקולנוע” (רוג’ר אברט).